قوانین بازاریابی در رسانه های اجتماعی

استفاده بهینه از قدرت محتوا و بازاریابی در رسانه های اجتماعی، می تواند به میزان موثر و قابل توجهی تعداد مخاطبین و مشتریان شما را افزایش دهد. اما شروع این کار بدون داشتن تجربه کافی و دیدگاه مناسب اندکی سخت خواهد بود. برای انجام این کار داشتن درک صحیحی از سازوکار زیر بنایی رسانه های اجتماعی کاملا ضروری است. پیروی ازاین ده قانون به شما کمک خواهد کرد که برای خدمت به مشتریان و نام تجاری تان زیر بنایی مناسب بسازید.

۱.قانون گوش دادن

برای موفقیت در بازاریابی رسانه های اجتماعی و محتوایی لازم است که بیشتر بشنوید و کمتر حرف بزنید. برای اینکه پی ببرید چه چیزی برای مخاطبان شما مهم است، محتوای مطالب ارسالی گروه های هدف را بخوانید و در مباحثه های آنها شرکت کنید و فقط در این صورت می توانید به جای به هم ریختن افکار آنها، ارتباطی موثر و ارزشمند برقرار کنید.

۲. قانون تمرکز

استراتژی تمرکز در رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا بر این اساس است که تمرکز بر روی یک حوزه خاص بیشتر شانس موفقیت خواهد داشت نسبت به یک استراتژی وسیع که سعی می کند نیازهای انواع مختلفی از مخاطب را برآورده کند.

۳. قانون کیفیت

کیفیت مهمتر از کمیت است. بسیار بهتر است که شما هزار مخاطب آنلاین داشته باشید که مطالب شما را می خوانند، به اشتراک می گذارند و در مورد آن با مخاطبان خودشان بحث و تبادل نظر می کنند تا اینکه ده هزار مخاطب داشته باشید که بعد از اولین ارتباط ناگهان ناپدید می شوند.

۴. قانون صبر

موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی و محتوا یک شبه اتفاق نمی افتد. برطبق قاعده کلی برای رسیدن به موفقیت باید وقت و انرژی زیادی را صرف کنید. هرچند این احتمال هم وجود دارد که بتوانید راه صد ساله را یک شبه طی کنید!

۵. قانون تعمیم و گسترش

اگر شما یک مطلب فوق العاده و با کیفیت برای دنبال کننده های پر و پا قرص خود به اشتراک بگذارید آنها نیز این مطلب را با مخاطبان خود در فیس بوک، تویتر، لینکدین و یا در بلاگ های شخصی خود به اشتراک خواهند گذاشت. این به اشترک گذاشتن ها و صحبت ها در مورد مطالب شما باعث می شود که موتورهای جستجوگر مانند گوکل لغات کلیدی مطالب شما را در جستجوهای خود توسط کاربران را بیشتر پیدا کنند و بدین ترتیب مطالب شما راحت تر و سریع تر هنگام جستجو پیدا می شوند و بعد از آن صدها یا شاید هزاران راه موثر جدید ایجاد خواهد شد که کاربران شما پیدا کنند.

 ۶. قانون اثرگذاری

برای پیدا کردن افراد تاثیر گذار که دارای دنبال کننده های بالقوه در زمینه فعالیت شما هستند و احتمالا به محصولات، خدمات یا کسب و کار شما علاقه مند هستند، وقت بگذارید. سعی کنید با آنها ارتباطی مستمر و موثر برقرارکنید. در صورتیکه موفق شوید خود را در نظر این دسته از افراد به عنوان یک منبع معتبر و حاوی اطلاعات مفید و جذاب معرفی کنید این احتمال قوی وجود دارد که آنها مطالب شما را با دنبال کننده گان خود به اشتراک بگذارند که این می تواند کسب و کار شما را به تعداد زیادی مخاطب جدید عرضه کند.

۷. قانون ارزش گذاشتن

اگر شما تمام زمان خود را فقط به تبلیغ محصولات یا خدمات خود در رسانه های اجتماعی اختصاص دهید مخاطبین خود را ازدست خواهید داد. شما باید برای گفتگو ارزش قایل شوید. کمی از وقت خود را بر روی مکالمه و صحبت و بیشتر وقت خود را به ایجاد مطالب جالب و قابل توجه و ایجاد ارتباط با افراد تاثیر گذار، اختصاص دهید. زمان آن خواهد رسید که این افراد ناخودآگاه تبدیل به یک بازاریاب برای شما در میان حلقه دوستان و آشنایان خود می شوند.

۸. قانون نادیده نگرفتن

در دنیای واقعی و به صورت عمومی ما کسی را که با ما ارتباط برقرار می کند را نادیده نمی گیرم، این حالت در دنیای مجاری نیز صدق می کند. ساختن روابط یکی از مهمترین اصول موفقیت در بازاریابی در رسانه های اجتماعی است که باید در نظر گرفته شود. بنابراین همواره به افرادی که با شما ارتباط برقرار می کنند توجه کنید.

۹.قانون دسترسی

بعد از اینکه مطالب خود را منتشر کردید، ناپدید نشوید. همواره در دسترس مخاطبین خود باشید به این معنی که شما باید به صورت روتین و مستمر مطالب خود را منتشر کنید و بعد از آن در گفتگو ها شرکت کنید. مخاطبین آنلاین می توانند بسیار لوس و دمدمی مزاج باشند مطمعن باشید اگر بخواهید برای هفته ها یا ماهها ناپدید شوید در جایگزین کردن شما تردید نخواهند کرد.

برای اینکه حضورتان در شبکه های اجتماعی بصورت مستمر و دقیق باشد می‌توانید با ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی همچون رونگار، مطالب و تصاویر خود را آماده و بصورت زمانبندی شده، تعیین کنید که بصورت اتوماتیک منتشر شوند.

۱۰. قانون عمل متقابل

شما نمی توانید که  انتظار داشته باشید که دیگران مطالب شما را به اشتراک بگذارند و در مورد آن بحث و تبادل نظر کنند در حالیکه شما همین کار را در مورد مطالب آنها نکنید. بنابراین باید بخشی از وقت شما بر روی باز نشر کردن و صحبت کردن در مورد مطالب دیگران، متمرکز شود.

 

ویستاد

One Reply to “قوانین بازاریابی در رسانه های اجتماعی”

پاسخ دادن به محمد علیمی لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *